Tack för att du gör Innerstaden bättre

16 april 2024 15:36

En av årets höjdpunkter är när vi får ta del av resultatet från kundenkäten som skickas ut i slutet av april. Den ger oss värdefull vägledning i vår planering för det kommande året. Utifrån svaren arbetar vi fram handlingsplaner med förhoppningen att du kommer uppleva en klar förbättring och känna att dina svar gör skillnad.

Vad har hänt sedan den förra kundenkäten?

 

I ditt distrikt Innerstaden har vi:

  • Monterat 100-tals säkerhetsdörrar för brandskydd och trygghet
  • Anställt fler servicevärdar till våra miljöstugor
  • Installerat solceller och värmepumpar i tre fastigheter
  • Bytt ut belysning i trapphus i studentbostäder
  • Förbättrat tvättstugor med nya maskiner
  • Förbättrat skalskydd och installerat Aptus i entréportar
  • Fixat utemiljön på flera gårdar, ofta tillsammans med hyresgäster
  • Satt upp fem nya byteshyllor i miljörum
  • Förbättrat utebelysningen på Barnängsgatan 
  • Målat om trapphus i färger som hyresgäster i Hornstull röstade fram 

 

På Svenska Bostäder…

• utvecklade vi våra områdesteam för att kunna ge bättre service till dig som hyresgäst
• lanserade vi en app för våra hyresgäster som vi kommer berätta mer om i maj
• deltog 2200 barn och ungdomar i våra sommaraktiviteter runt om i Stockholm
• införde vi Hemokrati
• bjöd vi in till dialogdagar under våren och hösten för att träffa och lyssna på våra hyresgäster
• fanns vi på plats under Järvaveckan där vi bland annat höll ett seminarium om demokrati och medborgardeltagande
• lanserade vi e-tjänsten Bytestorget som efterfrågats av våra äldre hyresgäster som vill ha ett tryggt sätt att annonsera på
• syntes vår kampanj Hej granne! runt om i stan. Med ett enkelt hej kan du öka både trivseln och tryggheten där du bor.
• avslutade vi firandet av Akalla och Husby som fyllde 50 år med Husbyfestivalen där bland annat Cherrie uppträdde

Vi jobbar ständigt för att förbättra oss och uppskattar att du tar dig tid för att ge oss feedback. Det kan du göra när som helst under året genom att lämna en synpunkt på Mina sidor, hemokrati.se eller ringa till vårt Kundcenter på telefon 08-508 370 00.