Upplever du problem med din tjänst eller fungerar den inte alls?
- Kontrollera att alla kablar är ordentligt anslutna. Testa gärna med en annan kabel.
- Kontrollera att lamporna lyser på din utrustning (dator, router med mera).
- Om det är möjligt, kontrollera att lamporna lyser på fiberomvandlaren i bredbandsskåpet. Starta om utrustningen.
- Starta om fiberomvandlaren genom att dra ur strömkabeln. Vänta cirka 10 sekunder och sätt i den igen.
- Starta om din egen utrustning (dator, router etc.).
- Anslut din dator direkt till ett WAN-/LAN-uttag i bredbandsskåpet. Om det fungerar då ligger felet i bredbandsuttaget.
- Om du surfar trådlöst, anslut istället din dator direkt till ett WAN-/LAN-uttag i bredbandsskåpet. Om det fungerar då, ligger felet i din router.
Kvarstår problemet? Gör en felanmälan hos din tjänsteleverantör.
Fungerar dina tjänster men inte i alla bredbandsuttag, kontakta Svenska Bostäders Kundcenter.
Om ditt internet går sakta, starta om datorn och koppla den direkt till ett LAN-uttag WAN-uttag till fiberkonvertern, gör sedan ett test på bredbandskollen.se. Om det fortfarande går för långsamt, kontakta din tjänsteleverantör.