Vad kan jag göra för att lösa enkla fel med mitt bredband?

Gå igenom checklistan innan du felanmäler dina tjänster

  • Kontrollera att alla kablar är ordentligt anslutna. Testa gärna med en annan kabel.
  • Kontrollera att lamporna lyser på din utrustning (dator, router med mera).
  • Om det är möjligt, kontrollera att lamporna lyser på fiberomvandlaren i bredbandsskåpet. Starta om utrustningen.
  • Starta om fiberomvandlaren genom att dra ur strömkabeln. Vänta cirka 10 sekunder och sätt i den igen.
  • Starta om din egen utrustning (dator, router etc.).
  • Anslut din dator direkt till ett WAN-/LAN-uttag i bredbandsskåpet. Om det fungerar då ligger felet i bredbandsuttaget.
  • Om du surfar trådlöst, anslut istället din dator direkt till ett WAN-/LAN-uttag i bredbandsskåpet. Om det fungerar då, ligger felet i din router.
  • Om ditt internet går sakta, starta om datorn och koppla den direkt till ett LAN-uttag WAN-uttag till fiberkonvertern, gör sedan ett test på bredbandskollen.se.

Fungerar dina tjänster fortfarande inte ska du göra en felanmälan till din tjänsteleverantör.

Visa alla tjänsteleverantöre

Fungerar dina tjänster men inte i alla bredbandsuttag, gör en felanmälan till vårt kundcenter.

Kontakta Kundcenter