Svenska Bostäders app

När Svenska Bostäder skulle utveckla en ny boendeapp frågade vi våra hyresgäster vad de önskade sig för funktioner. Vi lyssnade – och nu är appen här!

Svenska Bostäders app

Ale Nordin, som jobbar som förvaltningskoordinator hos oss och också bor i ett av våra hus, var en av de första att testa appen.

– Jag tycker verkligen att appen är bra i vardagen, särskilt eftersom det är lätt att boka tvättid och felanmälan är snabb och smidig. Något jag uppskattar är att jag får påminnelser när jag har tvättid, vilket gör att jag inte glömmer. Och det är enkelt att bifoga bilder i felanmälan vilket också underlättar. Jag är supernöjd!

svenskabostader_alenordin.jpg

När vi frågade vår hyresgästpanel vad de önskade i en app var en majoritet överens: boka tvättstuga! Men de ville även kunna anmäla fel enkelt, snabbt komma i kontakt med sin hyresvärd och få tips på saker som rör boendet. Nu finns den appen. Men önskelistan kan göras lång och Ale Nordin vet precis vad han vill att vi utvecklar i appen framöver.

– Min drömfunktion är en digital nyckelbricka och så hoppas jag också att jag kommer kunna se min hyresavi i appen i så småningom. 

Det här är ett exempel på hur vi använder din röst som byggsten för att utveckla allmännyttan. Vi kallar det hemokrati.

 

Läs mer om appen