Inför vårt besök

När du bokar in ett servicebesök med oss eller någon av våra entreprenörer så kan du alltid kräva att de visar en giltig legitimation, så kallad ID06. På så sätt minskar vi risken för bedragare och du kan känna dig tryggare.

Glad medarbetare på väg till ett ärende i bilen.

Inför servicebesöket ber vi dig plocka bort saker från ytan där vi ska jobba, exempelvis köksbänken eller fönstret. Med tanke på allergier och fobier ber vi dig förvarna om eventuella husdjur. För att säkerställa att ingen smiter när vi ringer på är det enklast om du tillfälligt kan stänga in alla rymningsbenägna djur. Vi genomför inte servicebesöket om du lämnat hunden hemma själv.

Nyckel i tub

När du gör en felanmälan hänvisar vi till att du som inte kan vara hemma vid besöket lämnar din nyckel i tub. Vi har flera varianter av det som vi kallar för tub i våra fastigheter. Dels har vi en kedja på insidan av dörren, som inte alls liknar en tub, och så har vi en tub som påminner om en tub, som namnet kommer ifrån. Oavsett vilken variant du har i din dörr går det inte lägga in fler nycklar än de som går till dörren, för då får vi inte ut nycklarna. När vi låser om oss efter besöket så lägger, eller hänger, vi tillbaka nyckeln så att du har den när du kommer hem.