Förändrade behov kan uppstå under en avtalsperiod. Vi hjälper dig att hitta nya lösningar när du behöver omorganisera, anställa, yteffektivisera, profilera verksamheten tydligare eller verksamhetsanpassa.

Vi gör regelbundna kundbesök för att lära känna våra kunder. Vi är måna om att skapa långsiktiga kundrelationer och tror på att vara flexibla och anpassa oss efter våra kunders utveckling.
Du får överlåta lokalen efter 3 år
Hyreslagen kräver att du ska ha hyrt lokalen i minst 3 år för att ha rätt att överlåta hyresavtalet. Du måste dessutom överlåta lokalen till någon som också tar över din verksamhet, således kan inte en överlåtelse göras från en verksamhet till en annan. Önskar du överlåta ditt hyresavtal ska du kontakta kundcenter. Du får då kontakt med rätt person hos oss så vi kan berättar mer om hur du ska gå tillväga och vad som gäller i ditt individuella fall.
Nytt avtal när du ombildar företaget
Du måste skriva ett avtal med oss om du ombildar ert företag. Detta då en ombildning av företaget utger en ny juridisk person och således finns nya förutsättningar som behöver hanteras i hyresavtalet. Det gäller samtliga förändringar i bolagsformer, exempelvis när ombildning från enskild firma till aktiebolag görs. Kontakta Kundcenter så kommer du i kontakt med rätt person hos oss som hjälper dig att hantera en överlåtelse av hyresavtalet.
Säkerhet kan krävas till hyresavtalet
En överlåtelse till exempelvis ett aktiebolag kan innebära en sämre säkerhet för oss som hyresvärd. Därför kräver vi ofta en säkerhet, vanligtvis i form av en deposition, för att kunna godkänna en sådan överlåtelse.
Ändrad användning av lokalen
Vill du ändra användningen av din lokal– fråga alltid oss först! Användningen och den verksamhet som överenskommits i hyresavtalet är ett avtalsvillkor utav särskild vikt. Det är att bryta mot hyresavtalet om användningen ändras utan att vi gett skriftligt tillstånd för det. I vissa fall krävs även att du också får tillstånd från berörda myndigheter. Det kan leda till att du inte får ändra användningen, trots att vi som hyresvärd har godkänt det. Kontakta Kundcenter vid frågor om detta.