Senaste nytt om branden på Oslogatan 22 i Husby
16 januari 2017 12:00
Svenska Bostäder arbetar med att hitta ersättningslägenheter för er som nu bor i tillfälliga bostäder. I nuläget har Svenska Bostäder fått kontakt med 23 av de 37 hushållen som bodde på Oslogatan 22. Resterande har vi sökt men inte fått kontakt med. Det är oerhört viktigt att ni som inte har haft kontakt med oss hör av er snarast. Ring vårt kundcenter på: 0771-318 318.
Följande erbjudanden finns
Permanent ersättningslägenhet som är likvärdig den du hade på Oslogatan 22. Dessa lägenheter finns i Husby.För dig som vill flytta tillbaka till Oslogatan när huset är renoverat erbjuds en ersättningslägenhet. Dessa lägenheter finns i Tensta och Rinkeby.Du kan också välja att byta lägenhet via den interna bostadskön men då behöver du ha en kötid som är relevant för bytet.
De hyresgäster som erbjuds permanenta lägenheter får välja adress och våningsplan men får efter det bara ETT erbjudande. Det kommer inte att finnas flera lägenheter att välja mellan. Du kommer att bli kallad till visning.
Alla detaljer kommer du kunna diskutera med personalen på Svenska Bostäder vid visning och kontraktskrivning.
Tömning av Oslogatan 22
Inom de närmaste dagarna inleds en permanent tömning av lägenheterna på Oslogatan 22. Detta sköts helt och hållet av dig och ditt försäkringsbolag som inom kort ska höra av sig till dig om hur detta kommer att gå till. Tömningen av lägenheterna inleds med bottenplanet för att gå vidare upp i huset. Ambitionen är att tömma huset så snart som möjligt. Vi behöver dock göra detta i omgångar eftersom tillträde för flyttbilar, säkerhet etc måste fungera under tiden.
Säkerhet
För att säkra dina tillgångar kommer vi även fortsättningsvis ha ett vaktbolag dygnet runt i och omkring fastigheten på Oslogatan 22.
Din post
Din post hämtas på Postens företagscenter på Norgegatan 1 i Kista som är öppet mellan 8.30-10.00 och 15.00-18.00
Om huset på Oslogatan
Huset på Oslogatan 22 är i väldigt dåligt skick på grund av omfattande brand- rök och vattenskador. Det betyder att det kommer att ta många månader innan någon kan flytta in igen.
Vi behöver få kontakt med dig!
De som inte lämnat sina kontouppgifter måste lämna dem på Svenska Bostäders distriktskontor i Husby Centrum. Det gäller dig som har betalat hyran för januari och vill ha tillbaka den.
Har du frågor om branden ska du kontakta Svenska Bostäders Kundcenter via kontaktaformulär eller på telefon 0771-318318 som ser till att du så snart som möjligt blir kontaktad för ytterligare information.