Nu lanserar vi en förbättrad felanmälan
Med vår nya e-tjänst Felanmälan kan du själv boka in vilken tid du vill få servicebesök från oss och se vad dina grannar redan har felanmält i era gemensamma utrymmen. Vår förhoppning är att den nya tjänsten ska underlätta för både dig och dina grannar.
Vi har bett Lotta Westerman, som är samordnare på Kundcenter, att berätta mer om den nya e-tjänsten som du hittar när du är inloggad på Mina sidor.
Vad är fördelarna med den nya Felanmälan?
Du som hyresgäst kan använda tjänsten dygnet runt, alla dagar på året och direkt få en inbokad tid då bovärden besöker dig.
Hur fungerar bokningen av servicebesök?
Du väljer en av de lediga tider som visas. Så lätt!
Vad tjänar hyresgästerna på att använda e-tjänsten istället för att ringa till Kundcenter?
Den största fördelen är att man får en bokad tid direkt utan att först behöva stå i telefonkö. Och att du kan kontakta oss när det passar dig bäst. Du kan också se sådant som redan felanmälts av dina grannar och hålla koll på dina egna ärenden.
Varför är det så många steg att fylla i?
Varje steg vägleder dig så att du enklare ska kunna komplettera beskrivningen av felet.
När ska hyresgästerna använda e-tjänsten Felanmälan?
Den används för att anmäla ett fysiskt fel i lägenheten eller gemensamma utrymmen i ditt hus. Om ett akut fel inträffat behöver du ringa oss. På kvällar och helger kommer du enkelt i kontakt med vår fastighetsjour.
Vid tillfällen då du exempelvis vill kontakta oss med underhållsfrågor, beställa tillval, lämna klagomål eller anmäla en störning använder du vårt kontaktformulär Kontakta oss som vanligt.
Kommer ni fortsätta utveckla e-tjänsten?
Ja! Exempelvis kommer vi se till att du kan av- och omboka din tid och bifoga bild.