Träffa vår nya medarbetare Svebot!
I mars välkomnar vi chattboten Svebot till vår webbplats. Svenska Bostäders första digitala medarbetare kommer kunna guida dig rätt i allmänna frågor som rör ditt boende.
Nu hittar du en symbol för Svebot nere i hörnet på vår startsida, sidorna För dig som hyresgäst och När du ska flytta samt Mina sidor. När du skriver en fråga i chattfönstret får du svar direkt eller tips på länkar till sidor där du kan läsa mer. Eftersom Svebot är ny på jobbet kan hen inte kan hjälpa dig i alla frågor än, men ju fler frågor som ställs desto mer kommer Svebot att lära sig.
– Under vintern har vi jobbat hårt med att träna Svebot i olika frågor och svar inför lanseringen. Vi är väldigt glada över att kunna erbjuda våra hyresgäster möjligheten att få hjälp från oss genom fler kanaler och på fler olika tider. Även om Svebot till en början endast kommer kunna hjälpa till i utloggat läge är detta ett steg mot att i framtiden kunna erbjuda hjälp även i personliga ärenden, säger Matilda Andersdotter, verksamhetsutvecklare på Svenska Bostäder.
Tillgänglig dygnet runt
Du är välkommen att chatta med Svebot dygnet runt. Det kan dock vara bra att känna till att det du skriver till oss blir till allmän handling, som kan lämnas ut mot begäran. Det gäller även en chattkonversation. Skriv därför inte ut personlig information, som till exempel namn, personnummer eller telefonnummer, i chattfönstret.
Behöver du hjälp med ett personligt ärende ber vi dig att kontakta Kundcenter. Det kan du redan idag göra dygnet runt via kontaktformuläret på Mina sidor. Läs gärna mer om dataskydd och hur vi hanterar dina personuppgifter men framförallt - testa Svebot så att vi kan göra boten bättre tillsammans!