Lär känna våra roller
I år fyller Svenska Bostäder 80 år. Lika länge har vi förvaltat människors hem. För att möta upp de krav och förväntningar som våra hyresgäster har på oss har vi utvecklat våra områdesteam med olika roller och kunskaper som tar ett helhetsansvar för ditt boende.
Varje områdesteam består av en områdeschef och en förvaltningskoordinator. I teamet finns också kundvärdar, fastighetsreparatörer och besiktningsansvariga. Med den här fördelningen hoppas vi kunna bli en mer effektiv och lyhörd hyresvärd där du som hyresgäst får hjälp av rätt roll och kunskap utifrån det behov du har i varje situation.
Möt en kundvärd
Sinikka Wincrantz är kundvärd i Söderort och trivs bäst när hon får jobba nära sina hyresgäster. Precis som alla våra kundvärdar är hon ofta ute och ser över sina fastigheter för att se till att allt fungerar som det ska, sätter upp information när något händer och tar emot de som flyttar in.
– Det bästa med att vara kundvärd är att jag nu kan fokusera ännu mer på hyresgästerna och hjälpa våra nyinflyttade att hitta rätt. Det är lättare att finnas till hand i området och mina kollegor kan hjälpa till med reparationer och besiktningar, som tidigare fanns i min roll.
Möt en besiktningsansvarig
Ese Demirkiran är besiktningsansvarig i Innerstaden och har jobbat på Svenska Bostäder sedan 2023. I rollen som besiktningsansvarig sköter hon besiktningen i samband med inflytt och utflytt, ser till att lägenheterna går att hyra ut i tid och att den får rätt underhåll.
– Vi är ett team som jobbar tillsammans för att hjälpa våra hyresgäster och ta hand om våra fastigheter. I min roll nu fokuserar jag på själva boendet, att lägenheten är i gott skick när hyresgästerna flyttar in och ut och att deras hem underhålls som det ska.
Möt en fastighetsreparatör
Eric Rällfors Danielsson är fastighetsreparatör i Vällingby där han började som bovärd. Som vår fastighetsreparatör kommer han hem till dig när du har gjort en felanmälan för att hjälpa dig med ditt ärende, utför reparationer i allmänna utrymmen och ser till att tvättstugan fungerar som den ska.
– Tidigare ingick flera andra uppgifter i mitt jobb, men nu får jag fokusera på att hjälpa människor direkt i deras boende och i fastigheten runtomkring. Jag tycker om att visa hur saker och ting fungerar och vad de kan göra själva för att ta hand om sitt hem på bästa sätt.
Planer framöver
I år pågår också ett intensivt arbete med att utveckla vårt Kundcenter där vi bland annat ser över hur vi kan bli en ännu mer tillgänglig hyresvärd som ger dig rätt service när du behöver hjälp i ditt boende. Det kommer vi att berätta mer om längre fram men har du tankar om vad du skulle vilja ha för utveckling får du gärna höra av dig.